Laddar Evenemang

Alla branscher behöver ett laboratorium för växande företag. En plats där unga företag kan möta verkligheten, där de får möjlighet att bygga upp erfarenhet inför framtida utmaningar och visa sin unika design.  Allt förändras – nya kundbeteenden, butikshandel under omställning, digitaliseringsprocesser, hållbarhet tillsammans med fashion tech kräver nya affärsmodeller och även transparens. På Nordic Lab samlar vi experter inom alla discipliner och med stark förankring i modeindustrin för att hjälpa företagen att addera kunskap, innovation och erfarenhet till sitt varumärke så de kan förstärka dess berättelse, värdering och uttryck. Här kan nya varumärken och designers kan interagera med butiker, bredda sitt nätverk av inköpare och lära sig vad som ger dem inspiration och möta press och media. Vårt mål är att skapa en plattform där vi kan bidra till att bygga globala modemärken från Norden för framtiden.

Program den 5 februari, 2020

10.00 Öppning med frukost för medverkande och speciellt inbjudna gäster. Göran Sundberg är på plats för att berätta om kollektionsexperiment och sina formskisser i sökandet efter en hållbar modeframtid i sitt märkeskoncept UN.

10.20-10.45 Jennie Rosén CEO Swedish Fashion Council, seminarium – Vad innebär det att starta ett nytt varumärke?

11.00-11.30 Workshop med fokus på hållbar textil, Borås Textilhögskola