Finska Reima om internationell etablering och framtiden

Finska Reima är världens ledande varumärke för funktionella barnkläder och står för rörelseglädje. Företaget utvecklar barnkläder i toppkvalité för att uppmuntra att barn kan vara ute och aktiva oavsett väder.  Företaget finns idag på över 70 marknader och hade 2017 en nettoförsäljning om cirka 112 miljoner Euro. I Sverige så är hittar ni deras showroom på våning sex i Stockholm Showroom. 

Hur har ni tänkt vid er internationella etablering?
”Reima finns redan idag i stora delar av världen, med Skandinavien och Ryssland som största marknader. Vi växer i både i Europa och Asien och håller på att etablera oss i USA och Kanada. Vi valde att satsa på Stockholm Fashion District eftersom här samlas företag med liknande verksamhet och målgrupp på samma ställe.”


Hur tror ni att handeln kommer att utvecklas i framtiden? ”Man måste hänga med i den digitala utvecklingen både hos webbshopparna och SoMe (sociala plattformar), samtidigt försöker vi ta väl hand om de fysiska butikerna, som har en viktig målgrupp och är ett bra skyltfönster. Att vara öppen och mottaglig är vårt recept.”