Nytt varumärke i distriktet: Redgreen

Det danska varumärket Redgreen är ett av flera nya varumärken i distriktet denna säsong. Varumärket erbjuder herrkläder, accessoarer, skor och inredning till den stilfulla mannen och inspireras av havet. Vi fick möjlighet att prata med företagets VD Anders Wedel om den typiska Redgreen-kunden, vad som har inspirerat dem till kollektionen SS20 och varför de har valt att ställa ut i Stockholm Fashion District. 

Berätta om Redgreen!
Redgreen Group är ett danskt varumärke som driver lifestyle varumärket Redgreen. Redgreen erbjuder sina kunder herrkläder, accessoarer, skor och inredning men alltid med ledordet äkthet.

Vem är er kund?
En typisk Redgreen-kund är 35 år, som uppskattar rena material som bomull och ull samt tycker det är viktigt med stilfulla kläder.

Vad har inspirerat er till kollektionen SS20?
Redgreen har alltid hittat mycket inspiration från miljön och livsstilen vid havet/kusten men det är viktigt att vi inte gör seglarkläder. Utan vi fokuserar på att skapa kläder som är funktionella, enkla och har rena linjer som passar alla, oavsett ålder.

Varför har ni valt att ställa ut i Stockholm Fashion District?
”Vi har valt att ställa ut på mässan i Stockholm för vi vill stärka varumärkes position på den svenska marknaden.”