Keen
Grundat 2003, revolutionerade KEEN skobranschen genom att introducera Newport-sandalen, vilket lanserade konceptet Hybrid-skor på marknaden och satte KEEN på en väg av konstant produktinnovation som fortsätter än idag. Som företag strävar KEEN efter att leva efter sina värderingar – från produkterna de tillverkar till de åtgärder vi vidtar – och genom att engagera samhällen och individer för att skydda och bevara de platser där vi arbetar och leker. Vi strävar passionerat efter att leva meningsfulla liv, utmana status quo, göra gott, ge tillbaka och inspirera andra. KEENs vision är att vara det mest pålitliga varumärket för utomhusskor och livsstil i världen.
KEEN gör mer än att leverera en innovativ design. Varje steg de tar är ett medvetet val, hela vägen från produktionen i deras amerikanska fabrik till materialen de använder. KEEN säkerställer miljöns och sina medarbetares säkerhet genom hela värdekedjan. KEEN värnar om miljön genom att minska användningen av PFC-material, använda miljövänligt läder och återvunna material. KEEN tar också ansvar och ger tillbaka till sina samhällen, vilket har varit en grundläggande företagsvärdering från början. KEEN har ett starkt fokus på hållbarhet genom hela värdekedjan.
Länkar
Kontakt
- Johan Segeblad
- E-postadress: js@vernon.dk
- Telefonnummer: +46709151420
- Område: Sverige