Samarbetet mellan Stockholm Fashion District och Touchtech fortsätter

Under 2020 inledde Stockholm Fashion District ett samarbete med Touchtech som är experter på att digitalisera resan mellan butik och showroom. Syftet var att stötta svenska modeföretag i den allt snabbare digitaliseringstakten som pandemin medfört. Samarbetet fortsätter in i 2021 och flera nöjda användare berättar om hur de stärkt relationen med kunder, även på distans.

 

En av dem som valt att testa konceptet är skovarumärket Sneaky Steve. Här berättar Kristian Torsson, medgrundare och säljare på Sneaky Steve, om sina erfarenheter av Touchtechs digitala säljverktyg.

Vi har länge pratat om att investera i någon form av digital showroomslösning för att göra det lättare att hålla kontakt med våra utländska kunder eller kunder som, av olika anledningar, inte har möjlighet att resa. När vi fick information om SFD:s erbjudande med Touchtech var vi inte sena med att tacka ja, och vi är väldigt nöjda med resultatet! Det finns många olika digitala lösningar där ute som absolut fungerar bra för enklare säljmöten, men när det handlar om att sälja in en ny kollektion, inklusive dess känsla, så har det varit väldigt bra att kunna bygga upp ett eget digitalt showroom där kunderna själva kan klicka sig runt. Vi tycker också att vårt digitala showroom har varit ett bra hjälpmedel på de uppföljningsmöten som vi har regelbundet med de större kunderna för att enkelt få en överblick över kollektionerna. Efter att ha testat Touchtech så kan både vi och kunderna skriva under på att det är en smidig lösning som både sparar tid och pengar.

 

Nyheter