Ladda ner

Pressmeddelande 04.06.24: Fashion Week Trade expanderar: fler starka varumärken och dubbel mässyta

Fashion Week Trade, Sveriges modevecka för handeln, kommer att dubbla sina utställningsytor på mässan den 12-16 augusti. I Stockholm Fashion District finns idag 140 showrooms och tillsammans med utställare i mässhallarna kommer omkring 700 varumärken inom mode, skor och accessoarer att visa upp sina kollektioner i augusti. En extra mässhall kommer att öppnas samt en egen del dedikerad till bad- och underkläder.
Ebba Hultberg, Projekt- och eventansvarig på Stockholm Fashion District, kommenterar;
”För oss ligger fokus på handel, inspiration och nätverkande. Vi är i full gång
med att sätta ihop ett program som kommer att vara både inspirerande och kunskapsgivande. Det är tydligt att behovet av vår affärsmötesplats är stort och viktigt för handeln i Sverige. Utöver att sälja nya kollektioner, använder många varumärken vår plattform för att bygga upp ett nätverk inom branschen och stärka sitt varumärke, exempelvis genom visningar och egna evenemang.”
Jonathan Säfsten, säljansvarig hos Stockholm Fashion District, tillägger;
“Vi har högt tryck på förfrågningar från både svenska och internationella varumärken inom mode, skor och accessoarer. Det blir till en stor fördel för inköpare och hela branschen att samlas i Stockholm Fashion District. Stockholm är idag helt klart en betydande mötesplats och vi har ett fullbokat distrikt denna säsong” .
Helena Waker, VD för Stockholm Fashion District, avslutar;
“Fashion Week Trade har haft en stark tillväxt de senaste säsongerna. Utvecklingen och konsolideringen av Stockholm Fashion District är
betydelsefull för branschen. Vi ser fram emot en fantastisk vecka
i augusti och en händelserik höst.”
____________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________

Vill du besöka Fashion Week Trade i augusti som press?

Registrera ditt besök här:
Registrering: Fashion Week Trade

Mässhallarna (Fair Hall A och Fair Hall B) kommer att ha flera kända varumärken så som;

Holzweiler, Lovechild 1979, MbyM, Modström, Hunter Boots, Human Scales, House of Vincent, Naghedi, Karen by Simonsen, Levete Room, Lola Casademunt, Our Units, Scotch & Soda, Chantelle, Empreinte  och FLER.
(Alla varumärken kommer att komma ut snart)

Fakta om Fashion Week Trade

____________________________________________________________________________________
Fashion Week Trade arrangeras två gånger per år i Stockholm Fashion District och består av;

  • Två hus med totalt 140 permanenta showroom i Stockholm Fashion District;
    Stockholm Showroom: 10,000 kvm och 84 showroom med mode, skor, accessoarer, inredning, bad- och underkläder.Stockholm Shoe House: 4200 kvm och 56 showroom med skor och accessoarer.
  • Två mässhallar: Fair Hall A och Fair Hall B på totalt 6200 kvm med mode, skor, accessoarer, bad- och underkläder.

____________________________________________________________________________________

 

Om Fashion Week Trade
Fashion Week Trade anordnas två gånger om året i Stockholm Fashion District. Det är en modevecka med handel i fokus, avsett för butiksägare, inköpare, press och andra intressenter. Stockholm Showroom och Stockholm Shoe House har öppet hus, och gästutställare samlas i mässhallarna under olika koncept.

Om Stockholm Fashion District
Stockholm Fashion District är en unik och innovativ affärsmötesplats med digitala och fysiska showroom som är öppna året runt. Här hålls modeveckor och textilmässor med fokus på handel, där svenska och internationella varumärken och inköpare samlas. Distriktet erbjuder också kreativa forum, seminarier och utbildningar för vidareutveckling.

Kontakt
Helena Waker, CEO, Stockholm Fashion District
+46 76 607 08 34, helena@tradepartners.se

Linda Ekström, Interim Head of Communications & Marketing, Stockholm Fashion District
+46 73 525 99 53, linda.ekstrom@tradepartners.se

 

Pressmeddelanden