Du besöker som Besökare

Månadens butik: La Leia

La Leia är ett magiskt underklädesuniversum med personal som är dedikerade experter på underkläder i alla storlekar och till livets alla tillfällen. De väljer produkter noga från den internationella marknadens mest intressanta och bästa märken inom underkläder, nattkläder och badkläder. Butikerna finns i Helsingborg, Malmö och Stockholm. Vi passade på att ställa några frågor till La Leia.

Berätta om La Leia! Vad erbjuder ni era kunder?
”La Leia är ett magiskt underklädesuniversum och vår personal är dedikerade experter på underkläder i alla storlekar, till livets alla tillfällen. Våra produkter är noggrant utvalda från den internationella marknadens mest intressanta och bästa märken inom underkläder, nattkläder och badkläder. Våra tips och råd är professionella och kommer från många års erfarenhet i underklädsbranschen. I våra butiker har vi skapat en personlig, mysig och elegant miljö att känna sig hemma och trygg i. La Leia strävar efter att inspirera, upplyfta och hylla kvinnor och kvinnokroppen, och att få kvinnor att känna sig fantastiska inifrån och ut. Sen tvekar vi inte att klä alla som älskar underkläder, vem de än är… det är ju inte bara tjejer som njuter av siden och spets. Hos La Leia kan du även boka butiken för dig själv och dina vänner, där vi utefter kundens önskemål skräddarsyr en oförglömlig upplevelse i butik. Vi erbjuder allt ifrån möhippor, mor- och dotterupplevelser, eller en egen bokad tid där du får en lyxig utprovning tillsammans med vår kunniga personal.”

Ni har butiker i Helsingborg, Malmö och Stockholm – skiljer de sig åt sett till utbud och kunder?
”Oavsett vilken La Leia-butik du besöker är den magiska känslan och servicen densamma.”

Om man ska gifta sig, vad kan en få för hjälp av er?
”La Leia är den perfekta destinationen för utprovning av underkläder till bröllopet. En bröllopsutprovning hos La Leia är en upplevelse för sig, där vi hjälper till att hitta de perfekta underkläderna för klänningen och för bröllopskvällen. Självklart strösslar vi den blivande bruden med det där lilla extra glittret inför bröllopet, och peppar, inspirerar och hyllar.”

Vad är det roligaste med att driva butik?
”Mötet med alla underbara kunder! Vi brinner för service inom La Leia och älskar att bjuda in människor i vår magiska värld. Att kunna erbjuda fantastiska produkter, och att inspirera kunden att bygga upp en underklädesgarderob som får denne att känna sig empowered. Bh:n är plagget som sitter närmast hjärtat och vi vill att vackra och välsittande underkläder ska sätta tonen i varje kvinnas garderob, det kvittar om man klär sig för ett viktigt möte, fredagsmys eller för sin egen njutnings skull. Vi älskar att utbilda, att vara problemlösare och vara kreativa kring underkläder och dess funktion, design och syfte.”

Vilken är den främsta utmaningen med att driva butik idag och hur gör ni för att överkomma den?
”Utmaningen ligger i att få varje kvinna att hitta hit och att få henne att känna sig bekväm och lita på vår expertis, att våga stiga in i provrummet och låta oss ”do our magic”! Vi brinner för att klä varje kvinna i lyxiga och underbara underkläder, förgylla varje dag med bekväm vardagslyx och för den trendiga hitta de senaste stylsen från de stora märkena inom underkläder och bad och detta uppnår vi genom att välja rätt utbud, trender och produkter vid inköpen. Vi konkurrerar inte med e-handeln för vår expertis hittar du inte online och i pandemin har vi fortsatt att erbjuda privata bokningar samt möjlighet att få dina underkläder hemskickade, allt för att skapa en trygg shopping upplevelse. Genom att jobba nära kunden och lyssna på deras önskemål stärker vi vår vision om hur vi vill driva verksamheten.”

Hur tror ni att framtidens butik kommer att se ut?
”Framtidens butik kommer mer att likna ett showroom dit kunden kommer för en extraordinär upplevelse och butikerna kommer inte vara fyllda med varor utan kunden kommer för utprovning av storlek samt vilka modeller som passar, sedan läggs en beställning och kunden får produkterna levererade hem dagen efter.
Som butik vill man inte sitta på stora lager utan köper in till kund, vilket skapar unika skräddarsydda inköp utifrån kundens behov och det skapar ett smidigt och friktionsfritt flöde mellan leverantörer och återförsäljare.”

Nyheter